zondag 9 oktober 2016

Wild van stof

Of ik niet iets wou maken met hun nieuwe zelfontworpen interieurstoffen? - Would I ?!?!
Het was alsof Louis Talpe mij na al die jaren dan toch zag staan en mee uitvroeg! - effe checken of mijn lieftallige echtgenoot nog altijd elke blogpost van mij leest …

De Soldeur in Kortrijk (op het wereldwijde web beter gekend als Wild van stof), moet je weten, is al een paar jaar my secret stoffenwinkelcrush … En nu hadden wij dus een date! 
Ik nerveus, want dat blogje van mij was nog geen twee maanden oud. En mijn volgers pasten tot voor kort nog allemaal samen in 1 klaslokaal - al wordt het daar ondertussen al redelijk krap.

Met één van de stofjes uit de uitgebreide Wildvanstofcollectie (16 prints in verschillende kleurencombinaties!) mocht ik aan de slag. Keuzestress! - What to wear, als Louis Talpe je mee uitvraagt? 
Uiteindelijk ging ik voor de Scandinavische look met een pastelkleurige zigzag.
Hier, hier en hier zie je voor welke prints de andere uitverkorenen kozen.


Ik zag er een hippe linnenmand in - Zo op een eerste date al over je uitzet beginnen, kan dat wel?- of een speelgoedmand - kinderen, Louis? 



Voor de koker van de mand nam ik de volledige stofbreedte van de voeringstof (120 cm). Voor de bodem van de mand had ik dus een cirkel met een diameter van 38 cm nodig - 3 seconden lang denken jullie nu dat ik dat met mijn wiskundeknobbel volledig foutloos uitrekende … -
Nee, eerlijk is eerlijk, het ging er iets minder getalenteerd aan toe: ik nam mijn grootste dienblad als sjabloon en gebruikte de lintmeter om na te meten wat de omtrek was: precies 120 cm - some things are meant to be.



De mand blijft staan - hoera! - dankzij de laag Decovil die ik tegen de buitenstof streek. Stevig spul, dat wel, maar wat een eigen willetje, zeg. Zeker als je een volledige mand door een - te klein - keergat probeert te duwen.

Een vanmiek-label heb ik nog niet, maar zo'n stukje voeringstof dat komt piepen in de naad vond ik ook wel een leuk detail.


De mand is 65 cm hoog, daar kan dus veeeeel vuile was in. Maar de bovenste rand kan ook omgeslagen worden - een mens mag al eens hopen dat de wasmand niet altijd propvol zal zitten, nietwaar?


Het zigzagstofje is stevig, maar zacht en aaibaar en volledig made in Belgium! - een beetje zoals Mega Toby, inderdaad, nu je het zegt - Zonde dus om ook de laatste restjes ervan zomaar te laten liggen. 



Ook wild van deze stof? In de maand oktober maak je bij aankoop van de wild-van-stof-collectie kans om een kussen te winnen.

Van mij krijgt elke lezer virtuele kussen - XXX, ja, jij ook, Louis! - en nog een glimpje van mijn nieuwe badkamergeluk.


VAN MIEK IS ALTIJD BLIJ MET EEN REACTIE OF EEN VOLGER ERBIJ!

 
PATROON wasmand: zelf getekend
BUITENSTOF wasmand: Wild van stof
BINNENSTOF wasmand: Timeless Treasures - Wild van stof

PATROON zakdoekenhoes: Zo geknipt 1

4 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Leuk om te zien hoe een andere stof onmiddellijk een andere look geeft hé! (3meisjesophetstrand)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, Sofie! Het zijn inderdaad twee verschillende manden geworden, hé? Maar dat is juist het leuke aan zelf naaien, alles wat je maakt, is uniek.

      Verwijderen
  2. Wauw, echt heel mooi! De foto's komen precies recht uit het vtwonen tijdschrift!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi compliment van iemand die zelf altijd de perfecte plaatjes maakt! Dank je wel, Sylvia!

    BeantwoordenVerwijderen