zaterdag 16 juni 2018

Tintin en Olga

wdj
kweenie. gewn
K

Je leert wat bij met een tiener in huis. Whatsapp'en met echte woorden, daar doen we niet aan mee. En ook niet aan hoofdletters en leestekens. Behalve bij 'ok'. Maar dat schrijven we niet voluit, nee, dat korten we af. Uiteraard, ik bedoel, uitrrd, of zo... Smiley.


Ja, lach maar. Maar dat tieners niet in dezelfde short als hun jongere zus gezien willen worden, dát wist ik dan weer wel al lang. Dus nee, ze kreeg niet precies dezelfde short als zus 2. Maar ze wou gelukkig wel een short. En koekjes bakken. Dat ook.
K, dan...


Zeg short en ik zeg Tintin. Zo heet het nieuwste patroon van Iris May. Hét shortpatroon aller shortpatronen. En volledig tienerproof. Bère


Eitjes breken, boter afwegen, ingrediënten mengen, deeg kneden, vingers aflikken. Wat je niet allemaal kan in zo'n nieuwe short, zeg!


Wat denk je, zus 1? Nog eventjes een fotoshoot terwijl de koekjes in de oven zitten?
K. Chill
Ah ja, want Engels, dat kennen ze ook.


Ik koos voor de short van zus 1 opnieuw voor de tailleband met frons en met stiklint. Zo ongelooflijk mooi.
Net zoals het stofje. Zo ongelooflijk mooi. Maar ook zo ongelooflijk moeilijk te fotograferen. Er zit een prachtige koperen glans in, die zich jammer genoeg verlegen verstopt van zodra ik er mijn camera op richt...


Ondertussen zie ik in elk mogelijk stofje een mogelijke Tintin. Er zullen hier dus nog meer 'avonturen van Tintin' volgen. En wie weet, straks ook wel bij jou, want ...

DUIZEND BOMMEN EN GRANATEN:

OP MIJN INSTAGRAMPAGINA (@vanmiek.miekdhaene) MAAK JE 
VANAF VANDAAG T.E.M. 20 JUNI 2018 
KANS OM HET TINTIN-PATROON TE WINNEN! 
 


In het 'avontuur' van vandaag krijgt Tintin het gezelschap van Olga, het (gratis) T-shirtpatroon van Emma en Mona. Met aangeknipte mouwtjes, mouwboordjes en een elastiek onderaan in de heupboord. De halsopening werkte ik af met bijpassende boordstof.



Leuk duo, Tintin en Olga. En goedgekeurd door de tiener. Net zoals de koekjes trouwens!
Mmmm! Bère lekker!

VAN MIEK IS ALTIJD BLIJ MET EEN REACTIE OF EEN VOLGER ERBIJ!


PATROON SHORT: Tintin Short (Iris May)
STOF SHORT: De Stoffenkamer

PATROON T-SHIRT: Olga (Emma en Mona)
STOF T-SHIRT: See you at six (Soldeur - www.wildvanstof.be)

12 opmerkingen: