woensdag 25 juli 2018

Binnenkijken bij van miek: de tienerkamer van zus 1

Terwijl zus 1 in Wodecq op bruine zeep aan het glijden was, van 10 kleine negertjes zong en boterhammen met stierenboter at, nam ik thuis haar kamer onder handen.


Heerlijk terrasjesweer buiten, maar ik scheurde roze appeltjesbehang van de muur, schroefde een schattig schaapjesbed uit elkaar en stopte Pinokkio en co voor onbepaalde duur in een kartonnen doos. Pff. Zweten. En zeggen dat het echte werk dan nog moest beginnen.

Eventjes uitblazen en nog eens terugkijken naar hoe het was? Vooruit dan ...

 
 
Ik deed vervolgens van girl power en trok in mijn eentje naar Ikea om een loodzwaar dubbelbed en 2 lattenbodems op mijn kar, naar de kassa en in mijn auto te sleuren. Met dank aan de nobele onbekende, die mij zag sukkelen en vermoedelijk meteen doorhad dat ik mijn vrije tijd niet in de Basic Fit doorbreng ... 


Ondertussen was opa heel flink aan het behangen en trok ik mij terug met een visseuse en een inbussleutel. 


In tegenstelling tot een niet nader genoemde huisgenoot lees ik wél de handleiding en slaagde ik er helemaal alleen in om van 7 pakketten latten, planken, en ontelbaar veel schroefjes een bed te maken. Een bed, jong. Met een hoofdeinde. En lades.
(Ok, ok, heel misschien heb ik hier en daar eens om wat mannenkracht moeten smeken...)


En toen stond het bed er dus. En ging ik shoppen voor accessoires. The best part!
HOUTEN WERELDKAART: Kwantum
LEESLAMPJE: Ypperlig - Ikea
ZWART-WIT KUSSEN: Maisons du Monde
GROEN KUSSEN: Kwantum
BEDSPREI: Kwantum
DEKBEDOVERTREK: La Redoute
HERTENKUSSENS: zelf gemaakt (STOF: Stenzo)
LETTERBORD: Maisons du Monde
KADER MET QUOTE: Maisons du Monde
WITTE VAASJES: Kwantum
VOGELTJE: Kwantum
KLOK: Kwantum
STAANDE LAMP: Ypperlig - Ikea
PAPIEREN MAND: Kwantum


10 dagen later deed zus 1 nietsvermoedend de deur van haar nieuwe kamer open. Vergeet wat ik zei over dat accessoire shoppen. THIS was the best part!

Welkom in je nieuwe kamer, lieve schat!


VAN MIEK IS ALTIJD BLIJ MET EEN REACTIE OF EEN VOLGER ERBIJ!

14 opmerkingen:

  1. Mooi zeg. Waarschijnlijk lichtjes vermoeid toen zei thuis kwam, zal ze wel snel klaar wakker geweest zijn toen ze haar nieuwe kamer ontdekte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook grootse plannen voor wanneer ze op reis zijn :-)))
    Heel erg geslaagd, die tienerkamer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blije gezichtjes bij hun thuiskomst. Dat is al die moeite waard. Succes!

      Verwijderen
  3. Supermooi gedaan! Het plaatje klopt volledig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel heel heel mooi! Ik zag de foto's op Instagram, en het totaalbeeld is geweldig! Veel inspirtie opgedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waauw wat mooi! Na 7 jaar zou ik ook de kamer van mijn zoon willen aanpakken, maar mijn klusser wil nog niet mee werken... misschien moet ik het ook maar alleen aanpakken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon doen! (Al was ik bij het behangen wel blij met de hulp van opa...)

      Verwijderen