zaterdag 20 oktober 2018

Ik hou niet van regen. Of toch?

Ik hou niet van regen. Niet. Mijn haar gaat daar zo raar van pieken. Honden lopen te stinken. En ik stap gegarandeerd op die ene losliggende tegel.


Maar sinds woensdag moet ik mijn mening herzien. Toen lanceerde Sofie (van WeNSJe - tegenwoordig WISJ) namelijk haar Teddy sweater. En sindsdien regent het Teddy sweaters. Mijn mondhoeken gaan daar zo heerlijk van krullen. Kinderen lopen erin te stralen. En er duiken spontaan een heleboel prachtige regenbogen op.


Ah ja, want die boog in het voorpand van de sweater leent zich perfect tot het spelen met allerlei regenboogkleurtjes.


Nee, niet bij ons. Wanneer je net 10 geworden bent, dan is het leven nu eenmaal niet altijd meer 'pink fluffy unicorns dancing on rainbows'...
Kreeg je op school toch wel een beker tomatensoep zónder balletjes, zeker!
En die opengeklapte vaatwasdeur? Jawel. Recht tegen je scheenbeen.


Enfin. Een lap grijze woltricot paste beter bij haar maandagmorgen-mood-op-woensdag. Grijs. Donkergrijs. Maar wel zo wollig zacht dat het lijkt alsof je de hele dag door geknuffeld wordt.


Daar kikkert een 10-jarig moppertje helemaal van op. (Of zouden het de cupcakes geweest zijn die ik haar beloofd had... ?)


VAN MIEK IS ALTIJD BLIJ MET EEN REACTIE OF EEN VOLGER ERBIJ!


PATROON: Teddy Sweater (WISJ)
STOF: Soldeur (www.wildvanstof.be)

4 opmerkingen:

  1. Supermooi! Waar heb je de foto's genomen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Delphine! Dit huisje staat hier letterlijk 'just around the corner' in Rollegem. Ik kom er dagelijks voorbij en dacht al honderden keren: hier moet ik eens komen fotograferen. Het kwam er alleen nooit van. Tot nu dus.

      Verwijderen