maandag 23 april 2018

Geen jurk. Geen rok. (communieoutfit deel 1)

Geen jurk. Geen rok. Meer wensen had ze niet voor haar vormsel.
Ik rouwde daar welgeteld 10 seconden om, want plots herinnerde ik me de fantastische Myra jumpsuit van Violette Field Threads.


De broek van deze jumpsuit heeft zulke brede pijpen dat het soms lijkt alsof die broek toch liever een lange rok zou willen zijn. Heerlijk, zo'n ben-ik-nu-een-broek-of-een-rok-identiteitscrisis. De soepele stof van Nosh werkte daar trouwens ongelooflijk goed aan mee.


Zie eens hoe charmant een kledingstuk met een identiteitscrisis kan zijn? Ik ben volledig weg van die lieve, korte pofmouwtjes en die fijne plooitjes over het hele voorpand ...


 Het striklint aan de halslijn maakt het voor mij helemaal af.


En het goede nieuws - behalve dan dat zus 1 er gewéldig uitziet in deze jumpsuit - is dat het allemaal veel moeilijker lijkt dan het is. Echt.


En dat was maar goed ook, want zoals altijd had ik in mijn gedachten weer veel meer tijd dan in werkelijkheid.Vooral omdat ik vond dat bij deze jumpsuit nog een coole bomberjas hoorde. Ja, toch? Tik tok tik tok
En dat zo'n jasje natuurlijk pas echt af is met een voering. Ja, toch? Tik tok tik tok 
Wat een geluk dat een lieve collega mij 5 dagen voor de geplande fotoshoot (!) perfect kon uitleggen hoe je dat eigenlijk doet, zo'n jasje helemaal voeren.


Opnieuw werkte de stof van Nosh ongelooflijk goed mee. Ik kan me geen betere kleurencombinatie voorstellen.


Dat het opnieuw een Sallie jasje zou worden, daar hoefde ik niet aan te twijfelen. Ik twijfelde véél langer over de juiste boordstof. Ik geloof dat ik elke kleur die in Zuid-West-Vlaanderen te vinden is in mijn handen gehad heb. What was I thinking? De ideale boordstof vond ik uiteindelijk gewoon opnieuw bij Nosh.


Voor de foto's trokken we trouwens naar het iconische 'Maison de Viron' in Bellegem, in de volksmond ook wel het huis van de barones genoemd. Een magische plek, waar verval op zijn mooist is.


Zus 1 stráálde op haar speciale dag! Net zoals de zon. Dat jasje hadden we dus achteraf gezien helemaal niet nodig... maar 't staat wel mooi op haar foto's, toch?



VAN MIEK IS ALTIJD BLIJ MET EEN REACTIE OF EEN VOLGER ERBIJ!


PATROON JUMPSUIT: Myra Jumpsuit (Violette Field Threads)
STOF JUMPSUIT: Nosh

PATROON BOMBER JAS: Sallie jas (La Maison Victor)
STOF BOMBER JAS: Mon Depot
VOERING BOMBER JAS: Nosh
BOORDSTOF: Nosh

19 opmerkingen:

  1. Zus 1 straalde op haar vormsel. Heel mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Toch leuk, hé, als je hun outfit helemaal zelf kan / mag maken? 100% uniek!

      Verwijderen
  2. prachtige outfit en heel mooie locatie, leuke combinatie van verval en jeugdige frisheid!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Inderdaad een heel bijzondere en fotogenieke locatie. En op 5 minuutjes van ons huis!

      Verwijderen
    2. Dag Miek, deze post is al van even geleden, maar waar heb je deze foto's genomen? Aangzien je in de Soldeur shopt, woon je waarschijnlijk ergens in de buurt van Kortrijk?

      Verwijderen
  3. Supersuper mooi! Bij jou haal ik steeds inspiratie voor mijn oudste kleindochter die net een jaartje ouder is dan jouw zus1!
    Proficiat met je ‘gevormde’ dochter! ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, zo lief van je! Een beetje inspiratie kan nooit kwaad, hé? Zeker niet als die tieners zo hun eigen smaak beginnen te ontwikkelen.

      Verwijderen
  4. Inderdaad prachtig kind, outfit èn lokatie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik was zo blij dat het plaatje klopte zoals ik het in mijn hoofd had.

      Verwijderen
  5. Ja mooie, vlotte outfit en interessante lokatie !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thx! En die locatie, een aanrader voor fotografieliefhebbers.

      Verwijderen
  6. OMG! Zoooooooo mooi!Ben er helemaal weg van. Wat een prachtige foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai heel mooi! Je mag supertrots zijn op zowel de outfit als de dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Sowieso trots, hoor, maar op haar vormseldag toch net nog ietsje meer...

      Verwijderen
  8. Jullie versie is zo mooi en stijlvol, ik zou het niet direct gezien hebben in de voorbeeldfoto's bij het patroon!
    Proficiat aan de mama en de jongedame!
    We zullen eens op zoek moeten gaan naar het huis van de barones :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik ben, achteraf gezien, heel blij met haar keuze voor een broek 🙂

      Verwijderen