vrijdag 15 februari 2019

Break a leg!

Ze had die dag één of andere presentatie. 'Break a leg!' wenste ik haar 's morgens aan de schoolpoort.
De meeste mensen nemen dat niet zo letterlijk. Maar zus 2, die zat twee weken nadat zus 1 haar arm brak in precies dezelfde gipskamer met haar been omhoog ...


Plots zaten wij met een acuut broekenprobleem. Al ooit een gipsbeen in een jeansbroek proberen te wurmen? Veel succes! Of zoals ze in het Engels zeggen ... :-)


De oplossing? Pepper Pants van Larth! Ik kocht het patroon voor deze baggy pants maanden geleden al en snap nu echt niet waarom ik het al die tijd heb laten liggen. Eenvoudig, snel klaar en wat een hip resultaat! Ik maakte de broek in 3/4 lengte en koos een extra rekbare stof. Eens zus 2 weer op de been is, maak ik ook wel nog eens een enkellange versie uit een wat dikkere stof.


Ondertussen zette Iris (van Iris May Patterns) óók haar beste beentje voor, met een gloednieuw patroon voor een basic, all-round cardigan. Het was alsof ze mijn gedachten las, want deze Josephine Cardigan past per-fect bij de Pepper Pants, like salt and ... pepper!


Zoals we het van Iris gewoon zijn, komt het patroon ook nu weer met verschillende opties. Zonder knopen, met knopen, met rechte mouwen, met ballonmouwen. En dan heb je nog niet eens stof gekozen.




Kom, waar wacht je nog op? Kiezen kiezen kiezen! Ik zou bijna zeggen: Break a leg! maar ondertussen weten we hoe dat kan aflopen, nietwaar?


VAN MIEK IS ALTIJD BLIJ MET EEN REACTIE OF EEN VOLGER ERBIJ!


PATROON BROEK: Pepper Pants (Larth)
STOF BROEK: Soldeur (www.wildvanstof.be)

PATROON CARDIGAN: Josephine Cardigan (Iris May Patterns)
STOF: See you at six (Caramel Café) - Soldeur (www.wildvanstof.be)


4 opmerkingen:

  1. Die outfit is af, al hoop ik wel dat het snel zonder de krukken kan. Top combinatie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgende keer toch es oppassen wat je je dochter wenst aan de schoolpoort :p maar he, 't was met een bedoeling, dat je dat leuke patroontje eindelijk uit de kast mocht halen :p

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind hem echt fantastisch!! Heel mooie combo. Zelf met een been in de plaaster, straalt ze!!

    BeantwoordenVerwijderen