dinsdag 16 augustus 2016

In den beginne ...

… was er een oude naaimachine zonder handleiding en een onervaren naaister. 

Op de eerste dag trok de naaister aan een draad die uit de oude naaimachine hing en die daar volgens haar niet hoorde te hangen. 

Op de tweede dag opende ze een klepje, want de draad die er volgens haar niet hoorde te hangen bleef maar komen en ze ontdekte een spoeltje. 

Op de derde dag prutste ze het spoeltje eruit om het er vervolgens niet meer in te krijgen. 

Op de vierde dag zat het spoeltje weer op zijn plaats, maar waar moest die draad nu heen? 

Op de vijfde dag leerde de naaister (zei ik al dat ze onervaren was?) op het wereldwijde web dat een naaimachine een boven- en een onderdraad heeft. 

Op de zesde dag kwam er een behulpzame naaimachineverkoper aan te pas om een keer of drie voor te tonen hoe je een draad moet inrijgen. 

En op de zevende dag stikte de naaister haar eerste wankele steekjes en ze zag dat het goed was.


Bijna vier jaar geleden ging de naaihemel voor mij open. Vandaag spreid ik mijn vleugels … en start ik mijn eigen blog.

Tot gauw!

VAN MIEK IS ALTIJD BLIJ MET EEN REACTIE OF EEN VOLGER ERBIJ!
Follow

1 opmerking: