vrijdag 20 januari 2017

De grote meneer Kaktus show

Tijdens de voorbije kerstvakantie kreeg ik plots een onweerstaanbare drang naar lege was- en strijkmanden en volle, ordelijke kleerkasten. Je kent het wel … een illusie.
Een strijkmarathon later - ik finishte net onder de 4 uur - begon mijn strijkhoes verdacht veel op Donald Trump te lijken: versleten, bruin gevlekt en met een paar steken los. 

Gelukkig bracht meneer Kaktus redding. Hij sloeg Trump knock out in amper 2 rondes. 


De eerste ronde - de eerste ronde!  
En de eerste ronde is … 
Kweetniet.
Dat weet meneer Kaktus wel. De eerste ronde is: het knippen van de stof!

Ik kocht een hip stofje en een op maat te knippen onderlaag voor strijkhoezen - tv, video, hifi, elektro, multimedia - en blijkbaar ook strijkhoezen. Hup, strijkplank op zijn kop, omtrek met extra marge overtekenen en knippen. BAM!


De tweede ronde - de tweede ronde!  
En de tweede ronde is … 
Kweetniet.
Dat weet meneer Kaktus wel. De tweede ronde is: biais en elastiek stikken!

De hele hoes zoomde ik om met biais, waarvan ik het begin en het einde open liet. Met een mini-sluitspeld reeg ik er daarna een elastiek van 3 mm doorheen. Stroppen tot de gewenste maat, knoopje in maken en BAM, BAM!

 

Meneer Kaktus was op dreef en besloot in de derde ronde nog een ritskoker voor de wasknijpers in de ring te gooien - I say meneer Kaktus for president! 

Ik haalde voor die ritskoker nog eens het boek Zo geknipt 2 uit de kast. Met de basistechnieken die Riet en Lies in hun 'trukendoos vol kokers' uitleggen, kan je werkelijk voor alles een hoesje, mandje of koker maken.


Alles schoon, alles keurig
Meneer Kaktus is tevree
Alles fris, alles fleurig
Meneer Kaktus zegt: Okee!



 En zeg nu zelf, vormt meneer Kaktus geen goed team met de wasmand van Mega Toby?

VAN MIEK IS ALTIJD BLIJ MET EEN REACTIE OF EEN VOLGER ERBIJ!

Follow 

STOF: Kwantum
PATROON strijkhoes: zelf getekend
PATROON ritskoker: Zo geknipt 2






2 opmerkingen:

  1. Proper zeg, meneer Cactus mag eens komen logeren #schaterlach

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 't Is maar dat je 't weet, maar die mens heeft wel een ochtendhumeur #prikkelbaar... 🌵

      Verwijderen