donderdag 29 augustus 2019

Zal ik jullie eens wat vertellen?


Zal ik jullie eens vertellen waar ik écht spijt van heb? Behalve dan van die kuif in mijn haar toen ik 13 was en van die keer toen ik ..., oh nee, wacht, we wijken af ...
Waar ik écht spijt van heb, is dat ik niet wat eerder leerde naaien. Zo'n 13 jaar geleden bijvoorbeeld, toen ik zwanger was van zus 1. Of desnoods 11 jaar geleden, bij de komst van zus 2. Tegen de tijd dat ik de naaimachine ontdekte, moest ik jammer genoeg al maat 110 overtekenen ... 


Zal ik jullie eens vertellen voor wie ik dit übercute pamperbroekje in maat 56 dan wél naaide? Nee, niet voor nog een zus 3. Al moet ik wel toegeven dat ...
Nee. Nee!
Nee dus.


Dit übercute pamperbroekje - en ok, ok, die 9 andere stuks ook - maakte ik voor nichtje 4, aka Renéetje poepescheetje.
Na bijna 12 jaar (!) werd ik eindelijk nog eens tante en kon ik beginnen aan een inhaalmanoeuvre babykleertjes-in-de-allerkleinste-maat-naaien. An aunt's gotta do what an aunt's gotta do!


Ik kon niet meer ophouden. Een Rouge pamperbroekje, twee paar Oliver pants, haarlintjes, een Kyra jurkje, bijpassende Blanche bloomers, een Lou broekje, bijtringen, ... Oh boy, ik bedoel oh girl, allerschattigste schattigheid nog aan toe zeg!


Dat ik nog lang niet van plan ben om hiermee op te houden, dát hoef ik jullie waarschijnlijk niet te vertellen, hé? Het kind heeft ocharme nog geen handmade winterjasje of badcape. En die babybilletjes zullen niet eeuwig in een maat 56 passen, toch?



Oh, en Renéetje poepescheetje, zal ik jou óók nog eens wat vertellen? Baby's met haarlintje: cutecutecute! Pubers met kuif in haar: not so cute ...(Goed onthouden, hé!)


P.S.: In mijn vorige blogpost maakte ik de 5 winnaars van mijn verjaardags-give-away bekend. Twee van hen hebben zich nog altijd niet gemeld... Misschien moet ik een onschuldige babyhand twee nieuwe winnaars laten trekken?


VAN MIEK IS ALTIJD BLIJ MET EEN REACTIE OF EEN VOLGER (klik hieronder) ERBIJ!


PATROON FOTO 1 + 4: Rouge pamperbroekje (La Maison Victor - editie 2 - 2019) 
STOF: Cloud 9 (De Stoffenkamer)

PATROON FOTO 2 + 4: Oliver pants (gratis patroon van Minniemie en Emma en Mona)
STOFFEN: Soldeur (www.wildvanstof.be)

PATROON FOTO 3 + 6: Lou broekje (La Maison Victor - editie 5 - 2017)
STOF: Nosh fabrics
PATROON FOTO 5 + 6: Kyra jurk (La Maison Victor - editie 3 - 2019)                                  
STOF: Soldeur (www.wildvanstof.be)

PATROON FOTO 7: Blanche bloomer (gratis patroon van Blanche)
STOFFEN: Soldeur (www.wildvanstof.be)

4 opmerkingen:

  1. Zalig mooi, en ja Renéetje mag nog 2 namen trekken ��
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fantastische collectie!!

    Dat stofje met die mini visjes, waar??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooie outfitjes 😀 Laat die baby maar twee namen trekken 🤭

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Als tante maak ik ook graag babykleertjes, zo cute

    BeantwoordenVerwijderen