maandag 20 augustus 2018

Remember the sun?

Weet je nog, toen de zon nog scheen? Elke dag? De hele dag? En niet zomaar een beetje, maar echt volle bak?


Dat was mijn ding, jong!
Boekje lezen op het terras, blote voetjes in het gras, fris rosé'tje in mijn glas ... meut ... niet dus. Maar zo hád het wel kunnen zijn. Echt mijn ding.


In werkelijkheid werkte ik mij tijdens die hittegolf extra in het zweet op de nieuwe tienerkamer van zus 1, stond ik 10 dagen later gebogen over een paar kilo stinkende kampwas, brak ik ondertussen elke dag mijn hoofd over wat-eten-we-vandaag-zonder-de-oven-te-moeten-gebruiken én ... naaide ik nog maar eens een Tintin short!


Die short! Oók volledig mijn ding! Ik gebruikte, denk ik, nooit eerder zo vaak hetzelfde patroon. En nóg ben ik het niet beu. De pasvorm is gewoon perfect.


Dit keer koos ik een gestreepte seersucker, die je na de was zelfs niet hoeft te strijken.
Ja, ik strijk. Alles. Kleren, lakens, keukenhanddoeken, zakdoeken, strijkparels. Zélfs tijdens een hittegolf.
Maar deze dus niet. Gewoon wassen, laten drogen in de zon en weer aantrekken.


Hoe zit dat nu eigenlijk met de zon? Komt die nog terug of niet? Ik heb anders nog een goed boek liggen. En er staat nog rosé in de koelkast ...
Of zal ik toch maar mijn strijkplank klaar zetten?


VAN MIEK IS ALTIJD BLIJ MET EEN REACTIE OF EEN VOLGER ERBIJ!


PATROON SHORT: Tintin short (Iris May Patterns)
STOF SHORT: De stoffenkamer

Benieuwd naar de winnaars van deze give-away? Ik maakte de namen bekend op mijn instagramaccount vanmiek.miekdhaene!

14 opmerkingen:

  1. Super mooi ! Zo een mooi compliment dat je hem al zoveel gemaakt hebt :x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Same here, geef me de zon en ik ben een content mens ;-)
    Waarschijnlijk net zo content als de dochter met haar nieuwe Tintin-short! Knap gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige short en zalig geschreven. Ik strijk ook veel maar zakdoeken niet, enkel voor begrafenissen 😂

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci, Delphine. Nu zal ik altijd aan jou moeten denken als ik nog eens zakdoeken strijk...

      Verwijderen
  4. superleuk en zeker in dit stofje! Ik duim voor 'the return of the sun'!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Reacties
    1. Oh ja, dat was ik nog vergeten zeggen. Dat is ook mijn ding. 😀

      Verwijderen
  6. Opnieuw een mooie short en een zalig tekstje. JA, ik wil zon en die zou er vandaag zijn, hadden ze gezegd ... Mijn gevolg wil naar het open zwembad !!! Dus bestel ze maar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Als ik dat toch eens kon ... de zon bestellen.

      Verwijderen